پلت فرم چنی ، برای آسانسازی معاملات و حذف واسطهها طراحی شده است. دریافت خدمات از سایت و اپلیکیشن چنی در گرو رعایت کردن شرایط و قوانین است. چنی در چارچوب ماده ۱۰ قانون مدنی، این شرایط و قوانین را با کاربران خود در میان میگذارد و موافقت الزامآور کاربران با مفاد آن را کسب میکند. لطفاً قبل از استفاده از خدمات ما این شرایط و قوانین را مطالعه کنید.
روشن است که استفاده از سایت و اپلیکیشن چنی به معنی پذیرفتن کامل این شرایط و قوانین است. در نظر داشته باشید که در صورت بروز هرگونه اختلاف میان شما و چنی، حقوق و تعهدات طرفین بر اساس مفادی که در ادامه میخوانید، تعیین می شود. در زمان اختلاف، ادعای ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط و قوانین چنی قابل قبول نخواهد بود.
ماده ۱ - تعاریف
تعریف واژهها و اصطلاحاتی که در شرایط و قوانین چنی میخوانید، از این قرار است :
الف) چنی : ارائهدهندهٔ خدمات برخط آگهی و نیازمندی آنلاین از طریق سایت و اپلیکیشن است.
ب) سایت: منظور از سایت، وبسایت رسمی چنی با دامنهٔ www.chani.ir است.
پ) اپلیکیشن: منظور از اپلیکیشن، نرمافزار گوشیهای هوشمند چنی است.
ت) کاربر: منظور از کاربر، فردی است که بعد از تأیید شماره تلفن همراهش، در سایت یا اپلیکیشن چنی فعالیت میکند.
ث) حساب کاربری: منظور از حساب کاربری، شماره تلفن همراهی است که کاربر با آن در سایت یا اپلیکیشن چًنی ثبت نام کرده است.
ماده ۲ - شرایط عمومی استفاده از چنی
وجود شرایط زیر برای فعالیت در سایت یا اپلیکیشن الزامی است :
۱-۲) داشتن ۱۸ سال خورشیدی تمام. برای افراد کوچکتر، انتشار آگهی باید با نظارت ولی صورت بگیرد.
۲-۲) ثبت شماره تلفن همراه فعال که کد تأیید به آن شماره ارسال شود.
۳-۲) عدم مغایرت فعالیت کاربر یا آگهیهای او با قوانین، مقررات، آییننامهها، بخشنامهها، مصوبات، دستورالعملهای جاری جمهوری اسلامی ایران، دستورات مقامات قضایی، عرف و نظم عمومی.
۴-۲) عدم مغایرت فعالیت کاربر یا آگهیهای او با شرایط و قوانین مندرج در سایت و اپلیکیشن چنی.
۵-۲) هر کاربر خود مسئولیت صحت اطلاعات شخصی و محتوای مندرج در عنوان و متن آگهیاش را بر عهده دارد. چًنی پلتفرمی کاربرمحور است و در حدود امکانات و تواناییهای موجود، حق احراز هویت کاربران و نظارت بر محتوای آگهیها را برای خود محفوظ میداند، اما چنین نظارتی مغایر با مسئولیت نهایی کاربر نیست.
۶-۲) تمام محتواهایی که در سایت و اپلیکیشن درج میشود باید به زبان فارسی باشد.
ماده ۳ - پشتیبانی سایت
۱-۳) مدیریت سایت متعهد است در صورت بروز نقص در سامانه های خود، در حدود امکانات و تواناییهای خود برای رفع نقص و پشتیبانی فنی اقدام کند.
۲-۳) کاربران در صورت نیاز به پشتیبانی میتوانند درخواست ها و سوالات خود را از طریق فرم تماس با ما ارسال کنند.
ماده 4 - سیاستهای انتشار آگهی
۱-۴) موارد ممنوعه برای انتشار آگهی از این قرار است:
انتشار هرگونه آگهی که خارج از قلمرو سرزمینی ایران باشد.
انتشار هرگونه آگهی که موضوع و محتوا و تصویر آن شامل چیزی باشد که نگهداری و خرید و فروش آن در قلمرو سرزمینی ایران غیرقانونی است.
انتشار هرگونه آگهی که موضوع و محتوا و تصویر آن در لیست کالاها و فعالیتهای ممنوعه قرار دارد.
انتشار آگهی تکراری
انتشار هرگونه آگهی که شامل عباراتی غیرمرتبط با موضوع آگهی باشد.
انتشار هرگونه آگهی که مضمون آن مستهجن و مبتذل و نامتعارف یا بر خلاف قوانین کشور باشد.
انتشار هرگونه آگهی که شامل توهین و نشر اکاذیب و افترا باشد و محتوای آن منجر به نقض حقوق مادی و معنوی شخص ثالث یا تعرض به اموال و دارایی او شود.
انتشار هرگونه آگهی که حاوی خبرپراکنی سیاسی و اجتماعی و مذهبی یا عقاید شخصی و دعوت به تظاهرات و کمپینها باشد.
انتشار هرگونه آگهی در دستهبندی نادرست
انتشار هرگونه آگهی با عنوان و محتوای نادرست و مبهم و گمراهکننده
انتشار هرگونه آگهی که مخل آرامش جامعه یا مغایر با ارزشها باشد.
انتشار هرگونه آگهی که ناقض حقوق اشخاص ثالث باشد.
انتشار هرگونه آگهی که موضوع و محتوای آن به تشخیص نهادهای تخصصی موقتاً دارای محدودیت یا ممنوعیت باشد.
انتشار هرگونه آگهی که منجر به نفرتپراکنی یا بیاحترامی به گروههای قومی و مذهبی و جنسیتی شود.
انتشار هرگونه محتوایی که حقوق زنان، کودکان، سالمندان، مهاجران خارجی یا موارد مشابه را نقض کند.
۲-۴ لیست کالاها و فعالیتهای غیرمجاز
لطفاً توجه داشته باشید که بیان مصادیق صرفاً جهت آشنایی کاربران با بخشی از کالاها و فعالیتهای غیر مجاز است؛ بنابراین، صرف ذکر نشدن یکی از موارد غیرمجاز در بخش مصادیق، حق اعتراض برای کسی ایجاد نخواهدکرد و تمام این مصادیق غیر حصری هستند.
کالا و خدمات غیر مجاز :
آگهیهای ناقض قوانین سازمان حفاظت محیط زیست:
آگهی های ناقض امنیت اخلاقی:
بازیهای رایانه ای دارای محتوای مجرمانه و فاقد مجوز:
امور مرتبط با خیریه، کمک مالی، اهدای عضو:
آگهی های مربوط به دارو و قرص و آمپول:
سیاستهای انتشار عکس در آگهیها
۱-۳-۴) کاربر در برابر عکسهای آگهیهای خود شخصاً مسئولیت دارد. کاربر باید با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور و شرایط و قوانین چنی ، ضمن رعایت و حفظ حقوق اشخاص ثالث، برای انتشار تصویر اقدام کند. در صورت تمایل به استفاده از عکس، کاربر باید از تصاویر واقعی و باکیفیت و مرتبط با کالا یا خدمت آگهی استفاده کند. اندازهی تصویر باید حداقل ۶۰۰*۶۰۰ پیکسل و حجم آن حداکثر ۲۰ مگابایت باشد.
با صدق کردن هر یک از موارد زیر، چنی این حق را دارد که از انتشار تصویر مورد نظر جلوگیری کرده یا برای حذف آگهی اقدام کند.
ماده 5 - ضمانت اجرای سوءاستفاده از سایت و اپلیکیشن چنی
۱-۵) این حق برای چنی محفوظ است که هرگاه لازم بداند آگهیهای مغایر با شرایط و قوانینش را حذف کند.
۲-۵) این حق برای چنی محفوظ است که در راستای افزایش امنیت کاربران و به تشخیص خود، هرگاه لازم بداند، حساب کاربری فردی را که شرایط و قوانین مندرج در این سند را رعایت نمیکند، موقتاً یا به طور دائم، تعلیق یا مسدود کند.
۳-۵) کاربران میتوانند از طریق ثبت شکایت از آگهی دهنده یا از طریق تماس با ما، به ما در تشخیص هرگونه مشکل یا محتوای نامناسب کمک کنند. با همراهی کاربران، ما در اخذ تصمیمات فنی و قانونی لازم برای کاهش خطرات احتمالی و افزایش کیفیت خدمترسانی اقدام میکنیم.
۴-۵) چنی در خصوص استرداد یا عدم استرداد وجوه آگهیهایی که بدون رعایت شرایط فوق حذف شدهاند، با بررسی شرایط آن آگهیها تصمیم گیری خواهد کرد و نتیجه برای کاربران لازم الاتباع است.
ماده 6 - هزینه ها و خدمات
۱-۶) ارسال آگهی در کلیه دسته بندی ها رایگان است.
ماده 7 - حقوق و مسئولیت های چنی
۱-۷) سایت و اپلیکیشن چنی هیچگونه دخل و تصرفی در انتشار و عرضه و پالایش آگهیها ندارد.
۲-۷) کاربران با فعالیت در سایت و اپلیکیشن چنی ، موافقت خود را با عدم مسئولیت ما در قبال اقدامات سایر کاربران اعلام کردهاند. چنی به شما پیشنهاد میکند که همواره قبل از اقدام به خرید و فروش، راهنمای خرید امن را در سایت یا اپلیکیشن را مطالعه کنید.
۳-۷) تمام محتویات آگهیها اعم از موضوع، توضیحات، لینک و... توسط کاربران ارائه میشود، بنابراین ما هیچ مسئولیتی در قبال تضمین کیفیت و امنیت و قیمت و مواردی از این دست ندارد. کاربران باید همواره حین معاملات خود جوانب احتیاط را رعایت کنند. انتشار یک آگهی در چنی به معنای قبول مسئولیت یا تضمین قیمت و امنیت و صحت مندرجات آن آگهی توسط ما نیست. نهایتاً طرفین هر معامله در خصوص این موضوعات مسئولیت دارند و حق هیچگونه رجوع به چنی وجود ندارد.
۴-۷) مشکلات احتمالی در استفاده از درگاههای پرداخت اینترنتی به چنی مربوط نیست بنابراین مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
۵-۷) در خسارتهای مستقیم و غیر مستقیم ناشی از ارتباط کاربران با یکدیگر، چنی هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت؛ حتی اگر خسارات قابل پیشبینی باشد.
۶-۷) چنی هیچگونه مسئولیتی در خصوص کامل بودن یا صحت و جامعیت و اصالت اطلاعات منتشر شده توسط کاربران ندارد. مسئولیت صحت اطلاعات با کاربری است که آگهی را منتشر میکند. کاربری که قصد معامله یا هرگونه ارتباط با آگهیگذار را دارد، باید محتوای آگهی را شخصاً راستیآزمایی کرده و صرفاً با مسئولیت خود و کسب اطلاعات لازم عمل کند؛ بنابراین حق رجوع به چنی بابت این موارد را ندارد.
۷-۷) چنی در قبال خسارات جانی و مرگ و آسیب روحی و روانی ناشی از آگهیها و سهلانگاری کاربران، هیچگونه مسئولیتی اعم از مادی و معنوی ندارد.
۸-۷) چنی هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه تقلب یا رفتار متقلبانهٔ کاربران ندارد.
۹-۷) چنی هیچگونه مسئولیتی در خصوص هرگونه زیان کسب و کارها (مانند: از دست دادن سود، درآمد، تولید، پسانداز پیشبینی شده، کسب و کار، قراردادها، فرصتهای تجاری) ندارد.
۱۰-۷) چنی هیچگونه مسئولیتی در خصوص هک شدن احتمالی سایت یا قطع شدن آن، اختلال موقت خدمات به دلایل فنی یا قطعی اینترنت، از دست رفتن سوابق و اطلاعات کاربران به دلایل مشابه و ایراد خسارت به کاربران ناشی از موارد مندرج در این ماده بدون قید انحصار ندارد. این بند ربطی به اقدامات معقول و متعارف چنی جهت صیانت از حقوق کاربران ندارد و شامل موضوعات غیر قابل پیشبینی و خارج از کنترل میشود.
۱۱-۷) کاربرانی که به هر طریق و به هر منظور، هر نوع اطلاعات مرتبط با چنی را (مانند: شماره تلفن همراه یا کد تأیید ارسالشده از چنی) در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی غیر از سایت و اپلیکیشن چنی قرار دهند، خود مسئول عملشان هستند و چنی در قبال این اقدامات و عواقب آنها هیچگونه مسئولیتی ندارد.
۱۲-۷) کاربر چنی میپذیرد، در صورت بارگذاری آگهی خلاف سیاستهای اعلام شده و یا هرگونه عملکرد مخرب یا خلاف قوانین در ثبت آگهی یا غیره، اقدام او موجب خدشهدار شدن اعتبار چنی محسوب میگردد و حق پیگیری در این موارد برای چنی محفوظ است. همچنین، در این موارد چنی هیچ مسئولیتی در خصوص بازگرداندن وجه آگهی ندارد و حق عدم استرداد آن را به عنوان جبران خسارت خواهد داشت.
۱۳-۷) کاربر میپذیرد با انتشار هرگونه آگهی در سایت یا اپلیکیشن چنی ، تمام حقوق ناظر به حق مولف و حق طرح دعوای ناشی از آن را به چنی منتقل میکند.
۱4-۷) کاربر چنی میپذیرد که از چنی صرفا برای مقاصد تجاری و اقتصادی استفاده نماید.بدیهی است هرگونه فعالیت با غیر از این هدف اعم از و نه محدود به؛ اهداف سیاسی، اجتماعی و غیره در چنی ممنوع است. چنی در صورت مشاهده آگهی با اهداف ممنوعه حق تعلیق و یا مسدودسازی کاربر و همچنین ضبط هزینه و عدم استرداد آن به عنوان جبران خسارت را دارد.
ماده 8 - حفاظت از حریم خصوصی
- اصل حفاظت از حریم خصوصی، قواعد رفتاری سایت و اپلیکیشن در حوزهٔ استفاده و جمعآوری و ذخیرهسازی قانونی اطلاعات شخصی کاربران و چارچوب محافظت از این اطلاعات را تبیین میکند.با استفاده از سایت و اپلیکیشن ، کاربر صراحتاً رضایت خود را از جمعآوری و ذخیرهسازی و حفظ اطلاعات شخصی و استفاده از این اطلاعات توسط چنی اعلام میکند.
- چنی ممکن است در هر زمان، سیاستهای حفظ حریم خصوصی خود را تغییر دهد. تداوم استفادهٔ کاربر از سایت یا اپلیکیشن چنی به معنای رضایت بی قید و شرط از این تغییرات است. لذا به کاربران توصیه میشود مرتباً این سیاستنامه را مطالعه نمایند.
- همهٔ افراد میتوانند بدون ثبت نام به سایت یا اپلیکیشن چنی مراجعه کنند. هر فرد به محض ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن چنی از طریق شمارهٔ تلفن همراه خود، صراحتاً موافقتش را با ذخیرهسازی قانونی اطلاعات شخصی خود و استفاده و محافظت چنی از این اطلاعات، اعلام میدارد.
- اطلاعات وارد شده توسط کاربر، مربوط به محتوای آگهی، به منظور حفظ سطح خدمات و جلوگیری از کلاهبرداری، جمع آوری و ذخیره سازی خواهد شد.
نحوه استفاده چنی از اطلاعات شخصی کاربران : کاربران با ایجاد حساب کاربری در سایت یا اپلیکیشن چنی ، صراحتاً با استفادهٔ چنی از اطلاعات شخصی خود برای اهداف زیر موافقت می کنند:
ارتباط با کاربران
جلوگیری از کلاهبرداری، مزاحمت و …
بهبود تجربهٔ کاربری
نگهداری و حفاظت از دادههای کاربران
- بنابر ماده ۵ ٰٰآیین نامه جمع آوری و استناد پذیری ادله الکترونیکی، چنی موظف است اطلاعات کاربران خود را حداقل تا شش ماه ، و محتوای ذخیرهشده و دادهٔ ترافیکی حاصل از تغییرات را حداقل تا پانزده روز نگهداری کند.
- در راستای تطابق عملکرد با قوانین و مقررات کشور، چنی تنها در پاسخ به دستور مراجع ذیصلاح ممکن است اطلاعات موضوع این سند را در اختیار نهادهای مربوط قرار دهد.
- اشخاص ثالثی که به نحوی در ارائهٔ خدمات با چنی همکاری میکنند یا وابسته به چنی هستند، فقط در چارچوب این سند اجازهٔ پردازش اطلاعات شخصی و استفاده از آن را دارند.
- چًنی در راستای حفظ و نگهداری دادههای شخصی کاربرانش تمام تلاش خود را به کار میبندد، اما در صورت وقوع حوادث غیر قابل پیشبینی و خارج از کنترل یا اختلال در بستر اینترنت کشور، هیچ گونه مسئولیتی در قبال مخدوش شدن دادههای کاربران ندارد.
سیاستهای مربوط به پیام خصوصی
ارسال و دریافت پیام خصوصی یک فضای ارتباطی عمومی بین آگهیگذار و بیننده آگهی است که با هدف تسهیل ارتباط و معاملات ارائه شده است. هرگونه استفاده از آن به معنی پذیرفتن ضوابط و شرایط زیر است:
مکاتبات کاربران در بخش پیام خصوصی چنی باید مرتبط به آگهی و در خصوص ارائه و دریافت کالا و خدمات مورد اشاره باشد. استفاده از آن برای مقاصد دیگر از جمله ارتباطات خصوصی و امور سیاسی و اجتماعی مجاز نیست.
استفاده از بخش پیام خصوصی صرفاً باید مربوط به معاملات باشد. برای ایجاد محیطی ایمن و جلوگیری از سوءاستفاده و مزاحمت و کلاهبرداری، چنی در صورت لزوم ممکن است بر مکاتبات نظارت کند.
مواردی از قبیل فرستادن پیام و محتوای غیر اخلاقی یا نامربوط به معامله، استفاده از ادبیات غیر مؤدبانه، هرگونه تبلیغات، ارائهٔ اجناس و خدماتی که خلاف شرایط و قوانین کشور هستند، ارسال پیامهای انبوه، در صورت گزارش شدن توسط کاربران، با دقت بررسی خواهند شد. طبق شرایط و قوانین ، این اقدامات میتواند به تعلیق یا مسدود شدن دائمی حساب کاربر متخلف منجر شود.
کاربران متعهد هستند تمام قوانین و مقررات جاری کشور را در بخش پیام خصوصی رعایت کنند و ممنوعیت هرگونه مزاحمت و توهین و فحاشی و افترا و نشر اکاذیب و سایر عناوین کیفری از این دست در چنی را بپذیرند. در صورت نقض این موارد، کاربر شخصاً مسئول بوده و چنی علاوه بر حمایت از اشخاص زیاندیده، حق پیگیری کیفری موضوع یا مطالبهٔ جبران خسارت خود را محفوظ میداند. در چنین مواردی، چنی به تشخیص خود اقدامات لازم (از جمله تعلیق یا مسدود کردن دائم حساب اشخاص متخلف) را اجرا میکند. کاربرانی که از نقض شرایط و قوانین فوق صدمه دیدهاند، رضایت دادهاند که موضوع را فقط علیه کاربر متخلف پیگیری نموده و ادعایی علیه چنی نداشته باشند. هرگاه در خصوص موارد فوق، مراجع قانونی و قضائی به چنی مراجعه کنند، چنی تمام اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار خواهد داد. اگر بابت پیگیریهای مراجع صالح، هزینههایی به چنی تحمیل شود، چنی حق رجوع به کاربر متخلف را دارد.
ماده 9 - سیاستهای مربوط به کلاهبرداری و مزاحمت
هرچند چنی مسئولیتی در قبال صحتسنجی معاملات ندارد و کاربران باید در هنگام معامله هویت طرف قرارداد را خودشان احراز کنند و از امن بودن و صحت شرایط قرارداد مطمئن شوند، ولی با این همه، حق پیگیری و اقدامات لازم در موارد وقوع تخلف برای چنی محفوظ است. ما در حد توان خود، امکان وقوع کلاهبرداری را کم کرده ایم و کاربران متخلفی را که قصد اقدامات مجرمانه دارند، مسدود میکنیم. چنی همچنین گزارش و اطلاعات مربوط به تخلفات را در اختیار مقامات ذیصلاح قرار میدهد. با وجود عدم مسئولیت، اقدامات چنی به منظور احترام به قوانین و جلب رضایت کاربران و در راستای سیاستها و ارزشها است. تمام کاربران ضمن استفاده از چنی صراحتاً موافقت خود با شرایط و قوانین اعلام میکنند، بنابراین اگر اقدامی انجام دهند که تخلف یا جرم باشد، به چنی حق میدهند که به تشخیص خود اقدامات بازدارنده و تدابیر مقابله با وقوع تخلف را به کار بگیرد. در برابر کلاهبرداری و ایجاد مزاحمت برای کاربران و هرگونه سوء رفتار که موجب خدشهدار شدن آرامش کاربران یا ضرر ایشان شود، چنی حق واکنش به اقدام فرد خاطی و پیگرد او را برای خود محفوظ می داند.
ماده 10 - استفاده از کوکی ها
چنی ممکن است از کوکیها (cookies) در جمعآوری اطلاعات استفاده کند. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد میشود و برای آن سایت امکان ذخیرهسازی بازدیدهای شما را فراهم میکند.
ماده 11 - حل و فصل اختلافات
در صورت بروز هرگونه اختلاف بین کاربر و چنی رعایت موارد زیر لازم است:
۱- کاربر موظف است حسب صلاحدید و درخواست چنی در جلسات حضوری یا آنلاین شرکت کند.
۲- در مواردی که به صلاحدید چنی نیاز به تشکیل جلسه حضوری یا آنلاین نیست، کاربر موظف است حداکثر همکاری را با تیم پشتیبانی ما داشته باشد.
۳- در صورت عدم حصول توافق، با رضایت کاربر، چنی حق دارد برای تعیین کارشناس متخصص و مستقل جهت بررسی موضوع و حل اختلاف اقدام کند. در صورتی که اختلاف به هر دلیل حل و فصل نشود، هر یک از طرفین مختار خواهد بود که به مرجع قضایی مراجعه کند.
۴- تشریفات مربوط به کارشناسی و میزان تعهد چنی به مذاکره، منوط به موارد اختلاف چنی و کاربر است. در صورتی که اختلاف بین کاربران رخ دهد، چنی در این زمینه مسئولیتی ندارد، ولی تلاش می کند در حد امکان با مراجعان همکاری کند.
ماده 12 - سرشماره ارسال پیامک
سرشمارههایی که چنی برای ارسال پیامک از آنها استفاده میکند 09981801487 و 1000176 میباشد و در صورت اضافه شدن شماره جدید این قسمت اعلام خواهد شد.