بسیاری از کسبوکارها به دلیل نداشتن زیرساختهای لازم و چالشهای فراوان در حوزه فروش آنلاین، فعالیت نمیکنند. اپلیکیشن چنی به عنوان یکی از بهترین بسترهای ایجاد فروشگاه و کسب درآمد ، بهترین ویترین آنلاین برای شما تولیدکنندگان، واردکنندگان، صاحبان برند و همچنین تولیدکنندگان محصولات خانگی است؛ تا یک تجربه بینظیر در فروش آنلاین داشته باشید. برای آشنایی گام به گام با مراحل ثبتنام و نکاتی که در حین ثبتنام باید در نظر داشته باشید، در این مقاله با ما همراه باشید.
1- ابتدا با یک شماره تلفن همراه از طریق اپلیکیشن ثبت نام کنید.
** در حین ثبت نام یک نام کاربری مناسب انتخاب کنید (نام کاربری قابل ویرایش نیست)
** نام کاربری با عنوانی که بعدا برای فروشگاه خود انتخاب میکنید متفاوت است.
2- سپس همانند تصویر زیر ، در تب پروفایل کاربری ، وارد بخش سطح کاربری خود شوید.
3- برای بازشدن پنل و امکانات فروشگاهی ، سطح کاربری خود را به الماس💎 ارتقاء دهید. برای ارتقاء سطح کاربری لازم است مبلغی برای انجام اینکار بپردازید. اگر برایتان سوال است که چرا این هزینه لازم است این مقاله را مطالعه نمایید. (انواع سطوح کاربری در اپلیکیشن چنی)
شما با همین سطح کاربری میتوانید به تمامی امکانات پنل فروشگاهی دسترسی داشته باشید.
اما اگر میخواهید اعتبار بیشتری نزد مشتریان داشته باشید ، میتوانید نماد وریفای یا همان تیک آبی ☑ را نیز دریافت کنید. برای دریافت این نماد و همچنین آغاز فعالیت در سطح الماس ، میبایست مدارک لازم برای احراز هویت را برای ما ارسال کنید. کارشناسان ما پس از انجام ارتقاء عضویت برای انجام راهنمایی لازم در خصوص چگونگی ارسال مدارک احراز هویت با شما ارتباط تماس میگیرند.
4- در مرحله پایانی ، میبایست کانال فروشگاهی خود را ویرایش کنید.
همانند تصویر زیر ، اطلاعات خواسته شده را با دقت تکمیل نمایید. این اطلاعات شامل نام کسب کار یا فروشگاه ، توضیحات ، استان محل فعالیت ، زمینه کسب و کار و... است. که رعایت نکات ذیل حین تکمیل آن الزامی است :
نام کسب و کار / فروشگاه :
** نام فروشگاه نباید طولانی و بیش از 25 کاراکتر باشد.
** استفاده از کلمات: چنی ، اسامی برندهای معروف (و ترکیبات مشابه)، شرکت، اینترنتی، اینترنت، ، استوک، اقساطی، قسطی، سلر، شعبه، نشر، انتشارات، دات کام، دات آی آر، سایت، وب، خارجی، قاچاق، قاچاقی، ته لنجی، اسامی اشخاص معروف، نام و القاب ائمه اطهار، امام و علیه السلام در نام فروشگاه امکانپذیر نیست.
** استفاده از کاراکتر (فتحه، ضمه، کسره، ویرگول و…) امکانپذیر نیست.
** شما نمیتوانید از نام یک شرکت حقوقی، موسسه، برند معتبر یا آدرس وبسایت برای فروشگاه خود استفاده کنید. (مثال: اپل، سامسونگ، سونی، الجی، آیفون، شیائومی، آمازون، والمارت، آدیداس، نایکی، پوما، کاسیو، گوچی، هایپراستار، استقلال، پرسپولیس، سایپا، کاله، همراه اول و …)
** استفاده از اعداد به هر دو شکل حروف و عدد امکانپذیر نیست.
** تکرار حروف یک کلمه برای نام تجاری قابل قبول نیست. (مانند: دیناااااااا گالری)
** رعایت نکردن فاصله بین کلمهها باعث عدم تایید نام فروشگاه میشود.
** نمیتوانیداز کلمات اختصاری برای نام فروشگاه استفاده کنید. مانند: «اس بی تی» یا «اس جی کالا»
** استفاده از نام و نامخانوادگی، در کنار هم در نام فروشگاه امکانپذیر نیست. همچنین، استفاده از نام هایی که منافی اخلاق هستند یا فرهنگ غرب را ترویج می کنند (مانند: ولنتاین، بلک پینک، سیندرلا و …) امکان پذیر نیست.
** درج شماره موبایل در نام فروشگاه امکان پذیر نیست.
** در نام فروشگاه حتی الامکان به نوع محصولی که میفروشید اشاره کنید.
توضیحات :
** بخش توضیحات دارای محدودیت 400 کاراکتری است.
** در بخش توضیحات به شرایط مهم فروش اشاره کنید. به عنوان مثال فروش فقط محدود در یک استان یا شهر خاص است یا مثلا فقط سفارش های بالای N مبلغ ارسال میشود. در این قست میتوانید شناسه دیگر شبکه های اجتماعی یا سایت رسمی خود را وارد کنید.
** در بخش توضیحات میتوانید آدرس دقیق فروشگاه خود را وارد کنید.
** سایر قوانین محدودیت محتوای ممنوعه در عنوان فروشگاه در این بخش نیز صدق میکند و میبایست توسط کاربر تمام سطوح رعایت گردد.
استان :
** استان محل فعالیت برای تفکیک کانال های فروشگاه و اطلاع رسانی به مشتریان است.
** محصولات فروشگاهی شما علاوه در سطح کشور (ایران) در همان استان نیز نمایش داده میشود.
زمینه فعالیت :
** زمینه فعالیت برای تفکیک کانال های فروشگاه در قسمت دسته بندی موضوعی است. به عنوان مثال اگر زمینه فعالیت کالای دیجیتال را انتخاب کنید ؛ زمانی که کاربر در حال مشاهده این دسته بندی باشد ، کانال فروشگاهی شما نیز در بالای لیست نمایش داده میشود.
تذکرات مهم برای فروشنده ها :
** سفارش های خرید از طریق اعلان (Notification) برای فروشنده ارسال میشود و فعال بودن مجوز دریافت اعلان توسط اپلیکیشن الزامی است. علاوه بر این ، فروشنده ها میبایست به طور منظم بخش سفارش های خرید خود را بررسی کنند.
** سفارش های دریافتی میبایست در اسرع وقت برای خریدار ارسال شود. قبل از ارسال میبایست با خریدار تماس حاصل نمایید و هماهنگی لازم در خصوص ویژگی و شرایط احتمالی محصول ، نحوه محاسبه هزینه ارسال ، نحوه انتخاب روش ارسال (پست ، تیپاکس ، باربری و ...) را انجام دهید.
** هزینه سفارش ها پس از تحویل به خریدار با فروشنده تسویه میشود. پس از آماده سازی محصول و ارسال آن برای مشتری ، میبایست در بخش سفارش ها ، وضعیت سفارش مربوطه را به روزرسانی نمایید. یعنی از وضعیت در انتظار ارسال توسط شما به وضعیت ارسال شده تغییر دهید. لازمه این تغییر وضعیت ، ارسال اطلاعات از جمله کدرهگیری است. کارشناسان ما از طریق کد رهگیری تاییدیه تحویل به خریدار را بررسی میکنند. لذا این اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است.
** تسویه حساب مالی روزهای 15 الی 20 هر ماه انجام میشود و اطلاعات آن در بخش تسویه مالی قابل رهگیری است.
** تسویه حساب مالی به شماره شبایی که در بخش (صاحب حساب) درج نموده اید واریز میشود.
** چنانچه سفارش های شما درون شهری است ، شما میبایست بجای اطلاعات رهگیری پستی ، شماره تماس و نام خریدار را وارد کنید تا کارشناسان ما پس از اخذ تاییدیه تحویل محصول به خریدار ، تسویه حساب های مالی را انجام دهند.
علاوه بر موارد فوق پشتیبانی چنی ، نیز همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و درخواست های شما میباشد. برای ارتباط با پشتیبانی میتوانید از بخش تماس با ما اقدام نمایید.